Regulamin

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

1.1 Liga będzie podzielona na Ekstraklasę (10 zespołów), 1 Ligę (10 zespołów) oraz na Open Ligę (liczba drużyn może się różnić co sezon).
1.2 Każdy z kapitanów ma obowiązek korzystania z discorda i śledzenia nowych wiadomości co do ligi.
1.3 Kapitan drużyny musi posiadać polskie obywatelstwo.
1.4 W jednej drużynie może być zapisanych maksymalnie dwóch obcokrajowców.
1.5 W rozgrywkach mogą grać tylko gracze zarejestrowani i zalogowani na konto podane w zapisach/transferach.
1.6 O pozycji w tabeli decydują kolejno:

  • punkty
  • bilans bramek
  • strzelone bramki

1.7 Nagrody za ligę wyglądają następująco:
Ekstraklasa:
1 miejsce: 3 miesiące pro + 10 kluczy + unikalne plakietki dla każdego gracza
2 miejsce: 2 miesiące pro dla każdego gracza + 5 kluczy dla każdego gracza
3 miejsce: 1 miesiąc pro dla każdego gracza

1 Liga:
1 miejsce: 1 miesiąc pro dla każdego gracza

1.8 Nagrody otrzymuje każdy gracz z drużyny, który rozegrał minimum 16 minut w lidze.

USTAWIENIA MECZÓW

2.1 Mecze będą rozgrywane w formacie 3vs3.
2.2 Dozwolone boisko – Classic.
2.3 Dozwolona piłka – Normal 01, lub inna za porozumieniem obu stron.
2.4 Długość jednego meczu to 8 minut.
2.5 Gramy od razu 2 mecze (2×8 minut), każdy mecz będzie rozliczany osobno.
2.6 Overtime MUSI być wyłączony.
2.7 Na kapitanach obu zespołów spoczywa obowiązek umówienia się na mecz. Kontakt do każdego kapitana znajduje się przy zapisach oraz w zakładce #kontakt na discordzie.
2.8 W przypadku jakichkolwiek problemów podczas umawiania meczów (na przykład długi brak odpowiedzi) należy poinformować organizatora.
2.9 Nagrania ze spotkań wysyłamy na wyznaczonym do tego kanale na discordzie.
2.10 Nazwa replaya powinna jasno wskazywać na obie drużyny, których replay dotyczy. (np. DRUŻYNA I vs DRUŻYNA II)
2.11 W przypadku nieotrzymania replaya z jakiegoś meczu – uznajemy, że mecz się nie odbył.
2.12 Wszystkie mecze rozgrywamy na serwerach dedykowanych. W przypadku problemów z serwerem – na przykład lagi – należy zgłosić administracji brak możliwości rozegrania meczu i we własnym zakresie (za porozumieniem obu drużyn) rozegrać mecz na innym hoście.
2.13 Nie jest to nakaz, lecz prosimy aby każdy gracz miał założony tag drużyny jaki widnieje na stronie.

PRZEBIEG MECZÓW

3.1 Jeżeli po rozpoczęciu meczu widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki mecz należy zrestartować.

3.2 Rozpoczynanie meczu w składzie mniejszym niż trzyosobowym jest zabronione.

3.3 Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychylą się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrażą zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.

3.4 Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 10 minut, traktowane jest jako ucieczka. W takim wypadku mecz musi być kontynuowany 3 vs 2. Jeżeli wyjdzie więcej zawodników, wtedy taka drużyna otrzymuje walkowera.

3.5 Możliwa jest oczywiście zgoda drugiej drużyny na dogranie reszty takiego spotkania w innym terminie.

3.6 Jeśli podczas meczu brał udział zawodnik niezapisany, kapitan powinien dopisać go w ciągu 24 godzin od rozegrania meczu, w innym przypadku zostanie ukarany.

3.7 Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka) lub przy wyraźnym jej posiadaniu.

3.8 Maksymalna długość pauzy jest nieokreślona, jednak gdy przeciwnik wyraźnie ją przedłuża, kapitan drugiej drużyny może domagać się o wyłączeniu pauzy (około 10 minut).

3.9 Zmiany dozwolone są tylko podczas pauzy.

3.10 Wznawiamy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.

3.11 Zależy nam na graniu fair play, dlatego każdy przypadek grania na czas (typu odbijanie piłki od bandy, podawanie piłki między dwoma zawodnikami na swojej połowie, stanie na piłce czekając na przeciwnika) będzie rozpatrywany i może skutkować karą w postaci ujemnych punktów.

TRANSFERY

4.1 Na cały sezon można dokonać maksymalnie 3 transfery.

4.2 Transfery są liczone po rozpoczęciu ligi.

4.3 Zawodnik, który rozegrał minimum 16 minut w jednej drużynie, nie może zagrać już w innej.

4.4 Zawodnik, który był zapisany, ale nie zagrał, jest liczony jako wolny zawodnik.

4.5 Zawodnik grający w Open Lidze może przejść do Ekstraklasy/1 Ligi bez względu na to, ile meczy ma rozegranych w tej lidze (transfer z Ekstraklasy/1 Ligi do Open ligi dalej wymaga spełnienia warunków opisanych w punkcie 4.3).

4.6 Kapitan drużyny może się zmienić, jeśli tag drużyny pozostanie ten sam.

4.7 Dopuszczamy jednak zmianę znaków specjalny, dla przykładu: drużyna (NP) zmienia tag na NP*.

4.8 Zmianę tagu można dokonać jedynie za zgodą administratorów.

4.9 Jeśli kapitan i vice-kapitan opuszczą drużynę i nie dopuszczą innych zawodników z drużyny (którzy rozegrali przynajmniej 2 mecze) do grania pod tym samym tagiem, slot w lidze należy do administracji. W takim przypadku kapitanowie zostaną ukarani.

4.10 Każdą zmianę kapitana należy najpierw skonsultować z administratorem.

4.11 Po wykorzystaniu 3 transferów drużyna może dopisać kolejnego zawodnika za utratę dwóch punktów w tabeli.

POZOSTAŁE

5.1 Podczas meczu nie przeszkadzamy zawodnikom drużyny przeciwnej! Używajcie teamchat’a.

5.2 Wszelkie próby oszustwa po wykryciu będą surowo karane. Dotyczy to każdego jego uczestnika.

5.3 Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo. Nie zapominajcie, że poświęcamy swój czas, żebyście mogli się bawić.

5.4 W sytuacjach spornych prawo głosu z administratorem ligi mają tylko kapitanowie lub ewentualnie (w przypadku nieobecności kapitana) vice kapitan. Nie mamy ochoty czytać spamu pochodzącego od sześciu osób.

5.5 Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).

5.6 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

5.7 Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi. Będziemy się jednak starali tego unikać.

5.8 Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do organizatorów.