Regulamin

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

1.1 Rozgrywki będą prowadzone w dwóch fazach – faza grupowa oraz pucharowa.
1.2 Minimalna ilość zapisanych drużyn do rozpoczęcia rozgrywek to 8 zespołów.
1.3 O podziale drużyn na grupy będzie decydować ilość zapisanych zespołów.
1.4 Nie wykluczamy możliwości eliminacji do pucharu (w przypadku, gdy na przykład liczba zapisanych drużyn będzie liczbą pierwszą).
1.5 O rozstawieniach przed fazą grupową będzie zależeć występ drużyn i zawodników w rozgrywkach poprzedzających (w tym przypadku – 1 sezon Polskiej Ligi Ball 3D).
1.6 Losowanie będzie pokazane na żywo na transmisji.
1.7 Kapitan drużyny powinien posiadać polskie obywatelstwo i potrafić porozumieć się bez problemu w języku polskim.
1.8 W jednym momencie w trakcie meczu można posiadać maksymalnie dwóch obcokrajowców w drużynie wystawionych do aktualnego składu na boisku.
1.9 O kolejności w grupie decydować będzie odpowiednio: ilość zdobytych punktów -> bilans bramek -> strzelone bramki.

USTAWIENIA MECZÓW

2.1 Mecze będą rozgrywane w formacie 5vs5.
2.2 Dozwolone boisko – Real Football.
2.3 Dozwolona piłka – Normal 01, lub inna za porozumieniem obu stron.
2.4 Długość jednego meczu to 10 minut.
2.5 Gramy od razu 2 mecze (2×10 minut), każdy mecz będzie rozliczany osobno.
2.6 W fazie pucharowej gramy jeden mecz 20-minutowy, składający się na 2 połowy po 10 minut.
2.7 W przypadku remisu po 20 minutach – należy zagrać o złotego gola (kto zdobędzie jednego gola, wygrywa cały mecz).
2.8 Overtime MUSI być wyłączony. Replay z jednego meczu musi być w całości, a nie na przykład w dwóch częściach.
2.9 Terminarz meczy zostanie ukazany co najmniej 5 dni przed startem kolejki.
2.10 Mecze będą rozgrywane w 2 dni – piątek i sobota.
2.11 Godziny meczu będą z góry narzucone. Dopuszcza się jednak przesunięcia terminu (tylko w piątek i sobotę), za porozumieniem obu drużyn. Wtedy należy poinformować jak najszybciej organizatora o zmianie.
2.12 Wyniki spotkania w postaci dwóch replayów z obu meczów wysyłamy na maila – liga.ball3d@gmail.com
2.13 Nazwa replaya powinna jasno wskazywać na obie drużyny, których replay dotyczy. (np. DRUŻYNA I vs DRUŻYNA II)
2.14 Replay musi rozpocząć się od odliczania (nie musi być całe) i musi zakończyć się maksymalnie minutę po zakończeniu meczu.
2.15 W przypadku nieotrzymania replaya z jakiegoś meczu – uznajemy, że mecz się nie odbył.
2.16 Wszystkie mecze rozgrywamy na serwerach dedykowanych. W przypadku problemów z serwerem – na przykład lagi – należy zgłosić administracji brak możliwości rozegrania meczu
i we własnym zakresie(za porozumieniem obu drużyn) rozegrać mecz na innym hoście.

PRZEBIEG MECZÓW

3.1 Jeżeli po rozpoczęciu meczu widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki mecz należy zrestartować.
3.2 Rozpoczynanie meczu w składzie mniejszym niż pięcioosobowym jest zabronione.
3.3 Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychylą się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrażą zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.
3.4 Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 5 minut, traktowane jest jako ucieczka. W takim wypadku mecz musi być kontynuowany 5 vs 4. Jeżeli wyjdzie więcej zawodników, wtedy taka drużyna otrzymuje walkowera.
3.5 Jeśli podczas meczu brał udział zawodnik niezapisany, kapitan powinien dopisać go w ciągu 24 godzin od rozegrania meczu, w innym przypadku zostanie ukarany.
3.6 Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka, stałe fragmenty gry) lub przy wyraźnym jej posiadaniu.
3.7 Maksymalna długość pauzy jest nieokreślona, jednak gdy przeciwnik wyraźnie ją przedłuża, kapitan drugiej drużyny może domagać się o wyłączeniu pauzy (około 10 minut).
3.8 Zmiany dozwolone są tylko podczas pauzy.
3.9 Wznawiamy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.

TRANSFERY

4.1 Na cały sezon można dokonać maksymalnie 3 transfery.
4.2 Transfery są liczone po rozpoczęciu pucharu.
4.3 Nie ma limitu transferów w eliminacjach.
4.4 Zawodnik, który rozegrał minimum 20 minut w meczu jednej drużyny nie może zagrać dla innej w tym sezonie.
4.5 Jeśli zawodnik grał w jednej drużynie do 20 minut meczowych i przeszedł do innej, w takiej sytuacji uznaje się, że można grać w maksymalnie dwóch drużynach podczas całego pucharu.
4.5 Zawodnik, który rozegrał chociaż sekundę w meczu eliminacyjnym, nie może grać już dla innej drużyny w tych eliminacjach.

POZOSTAŁE

5.1 Podczas meczu nie przeszkadzamy zawodnikom drużyny przeciwnej! Używajcie teamchat’a.
5.2 Wszelkie próby oszustwa po wykryciu będą surowo karane. Dotyczy to każdego jego uczestnika.
5.3 Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo. Nie zapominajcie, że tracimy nasz czas, żebyście wy mogli się bawić.
5.4 W sytuacjach spornych prawo głosu z administratorem ligi mają tylko kapitanowie lub ewentualnie (w przypadku nieobecności kapitana) osoba do tego wyznaczona.
Nie mamy ochoty czytać spamu pochodzącego od sześciu osób.
5.5 Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).
5.6 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
5.7 Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi. Będziemy się jednak starali tego unikać.
5.8 Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do organizatorów.
5.9 Zabrania się wykorzystywania wszelkich bugów gry, które mogą wspomagać lub utrudniać grę przeciwnikom.