Regulamin

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

1.1 Rozgrywki będą prowadzone w dwóch ligach, każda po 10 drużyn.
1.2 Minimalna ilość zapisanych drużyn do rozpoczęcia rozgrywek to 16 zespołów.
1.3 O przydzieleniu do ligi będą decydowały eliminacje.
1.4 Eliminacje będą miały format drabinki pojedynczej eliminacji. Rozgrywane będą one w ciągu jednego dnia, mecz po meczu.
1.5 Punktacja za eliminacje będzie wyglądać następująco:
– 1 miejsce [100 punktów]
– 2 miejsce [80 punktów]
– 3 miejsce [60 punktów]
– 4 miejsce [50 punktów]
– 5-8 miejsce [40 punktów]
– 9-16 miejsce [30 punktów]
– 17-32 miejsce [15 punktów]
– 33-64 miejsce [5 punktów]
1.6 Jeśli drużyna podczas eliminacji odda walkower lub nie pojawi się w swoim pierwszym meczu, nie dostanie żadnych punktów.
1.7 Dziesięć zespołów z największą ilością punktów po 4 eliminacjach kwalifikuje się do najlepszej ligi, druga dziesiątka zespołów kwalifikuje się do drugiej ligi.
1.8 W przypadku remisów w punktach, będą decydowały kolejne mecze (tylko w przypadku, gdy drużyna jest na pograniczu 1/2 ligi lub 2 ligi/spadnięciu).
1.9 Drabinka eliminacyjna będzie generowana losowo. Losowanie odbędzie się o ustalonej godzinie, po którym będzie można od razu rozgrywać mecze eliminacyjne.
1.10 W dzień eliminacji każdy z kapitanów zgłoszonej drużyny musi potwierdzić jej udział w wyznaczonym temacie na forum Ball3D maksymalnie 15 minut przed rozpoczęciem losowania.
1.11 Z wyższej ligi do niższej spadają drużyny, które zajęły miejsca 9 i 10. Zamieniają się one z drużynami, które zajęły miejsca 1 i 2 w niższej lidze.
1.12 Drużyna, która zajęła miejsce 8 w wyższej lidze gra baraże z drużyną z miejsca trzeciego niższej ligi o awans/spadek, a drużyna z siódmego miejsca z wyższej ligi gra z czwartą drużyną niższej ligi.
1.13 Z niższej ligi spadają 2 drużyny z miejsca 9-10, a drużyny z miejsca 7-8 grają baraże z drużynami z kolejnych eliminacji do niższej ligi.
1.14 Kapitan drużyny powinien posiadać polskie obywatelstwo i potrafić porozumieć się bez problemu w języku polskim.
1.15 W jednym momencie w trakcie meczu można posiadać maksymalnie jednego obcokrajowca w drużynie wystawionego do aktualnego składu na boisku.
1.16 O kolejności w tabeli decydować będzie odpowiednio: ilość zdobytych punktów -> bilans bramek -> strzelone bramki.

USTAWIENIA MECZÓW

2.1 Mecze będą rozgrywane w formacie 3vs3.
2.2 Dozwolone boisko – Classic.
2.3 Dozwolona piłka – Normal 01, lub inna za porozumieniem obu stron.
2.4 Długość jednego meczu to 8 minut.
2.5 Gramy od razu 2 mecze (2×8 minut), każdy mecz będzie rozliczany osobno.
2.6 Overtime MUSI być wyłączony. Replay z jednego meczu musi być w całości, a nie na przykład w dwóch częściach.
2.7 Na kapitanach obu zespołów spoczywa obowiązek umówienia się na mecz. Kontakt do każdego kapitana znajduje się przy zapisach.
2.8 W przypadku jakichkolwiek problemów podczas umawiania meczów (na przykład długi brak odpowiedzi) należy poinformować organizatora.
2.9 Wyniki spotkania w postaci dwóch replayów z obu meczów wysyłamy na maila – liga.ball3d@gmail.com
2.10 Nazwa replaya powinna jasno wskazywać na obie drużyny, których replay dotyczy. (np. DRUŻYNA I vs DRUŻYNA II)
2.11 Replay musi rozpocząć się od odliczania(nie musi być całe) i musi zakończyć się maksymalnie minutę po zakończeniu meczu.
2.12 W przypadku nieotrzymania replaya z jakiegoś meczu – uznajemy, że mecz się nie odbył.
2.13 Czas na rozegranie jednej kolejki wynosi tydzień.
2.14 Wszystkie mecze rozgrywamy na serwerach dedykowanych. W przypadku problemów z serwerem – na przykład lagi – należy zgłosić administracji brak możliwości rozegrania meczu
i we własnym zakresie(za porozumieniem obu drużyn) rozegrać mecz na innym hoście.

PRZEBIEG MECZÓW

3.1 Jeżeli po rozpoczęciu meczu widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki mecz należy zrestartować.
3.2 Rozpoczynanie meczu w składzie mniejszym niż trzyosobowym jest zabronione.
3.3 Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychylą się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrażą zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.
3.4 Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 5 minut, traktowane jest jako ucieczka. W takim wypadku mecz musi być kontynuowany 3 vs 2. Jeżeli wyjdzie więcej zawodników, wtedy taka drużyna otrzymuje walkowera.
3.5 Możliwa jest oczywiście zgoda drugiej drużyny na dogranie reszty takiego spotkania w innym terminie.
3.6 Jeśli podczas meczu brał udział zawodnik niezapisany, kapitan powinien dopisać go w ciągu 24 godzin od rozegrania meczu, w innym przypadku zostanie ukarany.
3.7 Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka) lub przy wyraźnym jej posiadaniu.
3.8 Maksymalna długość pauzy jest nieokreślona, jednak gdy przeciwnik wyraźnie ją przedłuża, kapitan drugiej drużyny może domagać się o wyłączeniu pauzy (około 10 minut).
3.9 Zmiany dozwolone są tylko podczas pauzy.
3.10 Wznawiamy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.

TRANSFERY

4.1 Na cały sezon można dokonać maksymalnie 3 transfery. Każdy następny będzie kosztować 2 punkty w tabeli.
4.2 Transfery są liczone po rozpoczęciu ligi.
4.3 Nie ma limitu transferów w eliminacjach.
4.4 Zawodnik, który rozegrał chociaż sekundę w meczu jednej drużyny nie może zagrać dla innej w tym sezonie, wliczając w to drugą ligę.
4.5 Zawodnik, który rozegrał chociaż sekundę w meczu eliminacyjnym, nie może grać już dla innej drużyny w tych eliminacjach.
4.6 Zawodnik, który grał w eliminacjach jest liczony jako wolny zawodnik i może grać dla innej drużyny podczas startu ligi.
4.7 Kapitan, który wywalczył miejsce w lidze nie może zagrać w innej drużynie podczas startu ligi, nawet jeśli nie zagrał w lidze ani sekundy.
4.8 Miejsce wywalczone w eliminacjach należy do kapitana wpisanego w zapisach i to on decyduje co robi z drużyną podczas startu ligi.

POZOSTAŁE

5.1 Podczas meczu nie przeszkadzamy zawodnikom drużyny przeciwnej! Używajcie teamchat’a.
5.2 Wszelkie próby oszustwa po wykryciu będą surowo karane. Dotyczy to każdego jego uczestnika.
5.3 Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo. Nie zapomninajcie, że tracimy nasz czas, zebyście wy mogli się bawić.
5.4 W sytuacjach spornych prawo głosu z administratorem ligi mają tylko kapitanowie lub ewentualnie (w przypadku nieobecności kapitana) osoba do tego wyznaczona.
Nie mamy ochoty czytać spamu pochodzącego od sześciu osób.
5.5 Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).
5.6 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
5.7 Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi. Będziemy się jednak starali tego unikać.
5.8 Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do organizatorów.
5.9 Zabrania się wykorzystywania wszelkich bugów gry, które mogą wspomagać lub utrudniać grę przeciwnikom.